Referencias
Barraza, M., A. (2005). Una conceptualización comprehensiva de la innovación educativa. Innovación Educativa, 5(28), pp. 19-31.
Banerjee, B. y Ceri, S. (Eds.). (2016). Creating Innovation Leaders. A global Perspective. Springer International Publishing Switzerland. www.springer.com/br/book/9783319205199
Cai, Y. (2017). From an Analytical Framework for Understanding the Innovation Process in Higher Education to an Emerging Research Field of Innovations in Higher Education. The Review of Higher Education, 40(4), 585-616.
Godin, B.(2015). Innovation contested. The idea of innovation over the centuries. Nueva York: Routledge.
Grandstrand y Holgersoon (2020). Innovation ecosystems: a conceptual review and a new definition. Technovation, 90-91, 102098. doi.org/10.1016/j.technovation.2019.102098
Hodges, C. B. , Moore, S. , Lockee, B. B. , Trust, T. , & Bond, M. A. (2020, Marzo 27). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://bit.ly/34tYI9r
Hughes, J., Thomas, R. & Scharber, C. (2006). Assessing Technology Integration: The RAT – Replacement, Amplification, and Transformation - Framework. In C. Crawford, R. Carlsen, K. McFerrin, J. Price, R. Weber & D. Willis (Eds.), Proceedings of SITE 2006--Society for Information Technology & Teacher Education International Conference(pp. 1616-1620). Orlando, Florida, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved January 31, 2018 from https://www.learntechlib.org/p/22293/.
Magda, A. J., & Buban, J. (2018). The state of innovation in higher education: A survey of academic administrators. Louisville, KY: The Learning House, Inc. Recuperado de: https://onlinelearningconsortium.org/ read/state-of-innovation-in-higher-education/
Ramírez-Montoya, M.S. (2020). Challenges for Open Education with Educational Innovation: A Systematic Literature Review. Sustainability, 12(17) 7053. https://doi:10.3390/su12177053
Rivas, M. (2000). La innovación educativa. Teoría, procesos y estrategias. Edit. Síntesis, Madrid, España.
Rogers, E. M. (2003). Diffusion of innovations. Nueva York: Simon and Schuster.
Sánchez Mendiola, M; Escamilla, J. y Sánchez. M. (2018). ¿Qué es la innovación en educación superior? reflexiones académicas sobre la innovación educativa. En Sánchez Mendiola y Escamilla (coords.) Perspectivas de la Innovación Educativa en Universidades de México: Experiencias y Reflexiones de la RIE 360 (pp. 19-41). Ciudad de México: Editorial Imagia Comunicaciones. Recuperado de: https://cuaieed.unam.mx/descargas/investigacion/Perspectivas-de-la-innovacion-educativa-en-universidades-de-Mexico.pdf
Santos, R., González-Flores, P., Sánchez-Mendiola, M. y García,T. (2021). La literatura científica sobre innovación educativa en Latinoamérica: una aproximación a su estado del arte. Memorias del Congreso Virtual Internacional de Innovación y Equidad Educativa. Una visión integradora desde las IES. 17-19 de febrero. Escuela Nacional de Educación Superior Plantel León. Universidad Nacional Autónoma de México.
UNAM (2020). Agenda estadística UNAM 2020. Dirección General de Planeación. Universidad Nacional Autónoma de México. Disponible en: http://www.estadistica.unam.mx/agenda.php
Walder, A.M. (2014). The concept of pedagogical innovation in higher education. Education Journal, 3(3), pp. 195-202.
Zabalza, M. A., y Zabalza Cerdeiriña, M. A. (2012). Innovación y cambio en las instituciones educativas. Rosario, Argentina: Homo Sapiens.
Comentarios Innovación
Felicidades, un espacio…
Añadir nuevo comentario